Siauruko muziejus

Siauruko muziejus

Muziejai

Šimtametės Anykščių geležinkelio stoties komplekse įsikūrusiame Siauruko muziejuje eksponuojamas „Škoda“ garvežys, drezinos, kiti siaurojo geležinkelio riedmenys, įvairios ryšio bei signalizavimo priemonės. Stotyje – laukiamoji salė,  tarpukario Lietuvos stoties viršininko kabinetas. Galima išbandyti veikiančius eksponatus – rankinę dreziną bei triratį ant bėgių. 

 

DARBO LAIKAS: gegužė–rugsėjis: I–V  9:00–18:00, VI–VII  9:00–19:00; spalis: I–V  9:00–17:00, VI–VII  9:00–19:00; lapkritis–balandis: lankytojai priimami iš anksto susitarus telefonu.

BILIETŲ KAINOS: 

po Siauruko muziejų: 2,50 € (moksleiviams, studentams ir pensininkams − 1,80 €); specialioji bilieto kaina, taikoma juridinio asmens, su kuriuo muziejus yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį, klientams, − 2,00 € (moksleiviams, studentams ir pensininkams − 1,30 €); šeimos bilietas (taikomas 4-7 asmenų grupei, susidedančiai iš 1-2 suaugusiųjų ir 2-6 asmenų nuo 7 iki 18 metų) – 7,00 €.

pasivažinėjimas rankine drezina – 0,70 €.

 

Paslaugos

Istorija

Šimtametės Anykščių geležinkelio stoties komplekse įsikūrusiame Siauruko muziejuje eksponuojamas „Škoda“ garvežys „Kukuška“, kiti siaurojo geležinkelio riedmenys, įvairios ryšio bei signalizavimo priemones. Stotyje – laukiamoji salė,  tarpukario Lietuvos stoties viršininko kabinetas. Galima išbandyti veikiančius eksponatus – rankinę dreziną bei triratį ant bėgių. 

Muziejus veikia Anykščiuose, siaurojo geležinkelio stoties komplekse. Čia restauruoti šimtametės stoties pastatai, bėgiai, vandens bokštas, akmenimis grįsta aikštė, traukos priemonės, 96 m ilgio plieninis kniedytas tiltas per Šventąją, sankasos, vandens pralaidos. Tai yra technikos, architektūros, istorijos paminklas, išsaugojęs praėjusio XX amžiaus dvasią.

Siaurojo geležinkelio kompleksas – unikali daugiasluoksnė kultūros vertybė. Tai suprasdami A. Baranausko ir A. Vienuolio-Žukausko memorialinio muziejaus darbuotojai jau 1998 m. pradėjo kaupti siaurojo geležinkelio istorijos eksponatus: įrangą, fotografijas, dokumentus. Eksponatus renkame iš visų Lietuvoje buvusių siauruko ruožų.

1999 m., minint siauruko 100-metį, muziejininkai buvusiame prekių sandėlyje įrengė laikiną siaurojo geležinkelio istorijos ekspoziciją. Taip pat muziejus naudojasi dalimi Anykščių geležinkelio stoties pastatų ir kelių.

Anykščių geležinkelio stotyje jau keletą metų stovėjo įvairūs riedmenys. 2000 m., išvežant vagonus į metalo laužą, Anykščių stotyje buvo palikti įvairūs siauruko riedmenų pavyzdžiai: prekinis dengtas vagonas, platforma, cisterna, dengtas vagonas (ledainė). Panevėžio geležinkeliečių veteranų iniciatyva į Anykščių stotį buvo atgabentas šilumvežis. Jie per pastaruosius metus tapo neatsiejama stotyje esančios siauruko ekspozicijos dalimi.

Labai svarbiu geležinkelio stoties akcentu tapo siauruko garvežys Kч 4-107 („Kukuška“), pagamintas 1949 m. „Škodos“ gamykloje. Garvežį muziejui padovanojo verslininkas Jozef Fiedorovicz. 2002 m. kovo 19 d. iš Švenčionėlių į Anykščius vilkiku buvo atgabentas šis bene patraukliausias muziejaus eksponatas.

2001 m. besiplečianti muziejaus ekspozicija buvo įvardinta kaip reikšmingiausias Anykščių kultūros faktas ir apdovanota Anykščių savivaldybės įsteigta Teresės Mikeliūnaitės kultūros premija.

2002–2003 m. muziejus įgyvendino projektą „Siaurojo geležinkelio muziejaus rekonstrukcija“, finansuojamą programos PHARE 2000 ESS. Išsiplėtė komplekso pristatymo ir pramogų galimybės: konservuoti ir suremontuoti riedmenys, įrengta stoginė jiems apsaugoti, įsigyta drezinų, vagonėlių pramogoms, kitų eksponatų, toliau tvarkoma geležinkelio aplinka.

Atsiliepimai

Komentuoti