VšĮ Anykščių turizmo ir verslo informacijos centras

Startuoja socialinio verslo platforma

Startuoja socialinio verslo platforma – skaitmenizuotas įrankis poveikio kūrimui, matavimui ir kompetencijų ugdymui

Kasmet Lietuvoje atsiranda vis daugiau socialinių verslų, kurie vykdydami komercinę veiklą imasi inovatyvaus socialinių problemų sprendimo. Siekiant Lietuvos socialinio verslo bendruomenę suburti į bendrą erdvę, padėti jiems pamatuoti savo verslo socialinį poveikį, stiprinti socialinio verslo vystymo kompetencijas, „Versli Lietuva“ pristato socialinio verslo platformą.   

Nauda ne tik verslams, bet ir valstybei

Ekonominio bendradarbiavimo plėtros organizacija (EBPO), po atliktos išsamios Lietuvos socialinės ekonomikos analizės Lietuvai, be kitų pastabų, rekomendavo sukurti atviros prieigos internetinį portalą, skirtą socialinio poveikio vertinimui, siekiant ne tik viešinti socialinio verslo kuriamą pokytį mūsų visuomenėje, bet ir ugdyti socialinio verslo kompetencijas.

„Verslios Lietuvos“ pristatytoje socialinio verslo platformoje socialiniai verslai interaktyvių mokymų metu gali išmokti pamatuoti savo kuriamą poveikį, nesunkiai įvertinti poveikį kuriančių veiklų efektyvumą, susipažinti su pokyčio teorija bei įgyti bazines verslumo žinias. Ši platforma prieinama adresu https://socialinisverslas.verslilietuva.lt/.

„Socialinis verslas šiandieną įgauna vis didesnę svarbą – jis ne tik prisideda prie efektyvesnės konkurencijos rinkoje, bet ir sprendžia įsisenėjusias visuomenės problemas. Ši platforma turėtų tapti paskata socialiniams verslininkams peržvelgti savo verslo modelius, visapusiškai pagilinti žinias ir kryptingai bei labiau užtikrintai judėti į priekį. Svarbu, jog socialiniai verslai nuo šiol galės lengviau įsivertinti ir įvardinti savo rezultatus – tai palengvins priėjimą prie finansinių išteklių, bendradarbiavimą su potencialiais finansuotojais, o kartu šių verslų augimą“, – sako ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.

„Verslios Lietuvos” Verslumo departamento vadovė Inga Juozapavičienė pažymi, jog ši platforma reikšminga ne tik socialiniams verslams, bet ir visai visuomenei.

„Socialinis verslas ypatingą reikšmę įgavo po ekonominių krizių. Krizės pagilina socialines problemas, o Europa jau išmoko pamoką, jog socialinis verslas padeda įveikti jų sukeltus padarinius. Apmaudu, jog Lietuvos visuomenė dar gerai nežino, kas yra socialinis verslas, kokią pridėtinę vertę ir pokytį kuria. Naujoji „Verslios Lietuvos“ platforma – tai durys, skirtos ne tik padėti socialiniams verslams tobulinti savo kompetencijas, bet ir visuomenei parodyti, kokį pokytį tokie verslai sukuria“, – teigia I. Juozapavičienė.

Daugiau socialinio verslo – daugiau pokyčių visuomenėje

Socialiniams verslams būtina matuoti savo kuriamą poveikį – tik poveikio matavimo rezultatai gali atsakyti, ar socialinis verslas iš tiesų sprendžia socialines problemas, ar tik siekia trumpalaikių, nežymių pasikeitimų visuomenėje.

„Poveikio kūrimas yra socialinio verslo pamatas. Socialiniai verslai turėtų išsikelti ilgojo laikotarpio poveikio tikslus – tik taip galima siekti esminių pokyčių visuomenėje. Išmatuoti poveikį nėra lengva – tai reikalauja tiek laiko, tiek specifinių žinių. Tą padės padaryti „Verslios Lietuvos“ socialinio verslo platformoje pateikti mokymai – jie sukurti remiantis pokyčio teorija (angl. Theory of Change), pasauline praktika ir ilgamete darbo su socialiniais verslais patirtimi”, – pasakoja I. Juozapavičienė.

Poveikio matavimo rezultatai gali padėti priimti strateginius verslo sprendimus – įmonės, turėdamos rezultatus, galės įvertinti savo poveikį kuriančių veiklų efektyvumą, nustatyti, ar tikslingai naudoja organizacijos resursus ir ar efektyviai prisideda prie visuomenės socialinių problemų sprendimo.

I. Juozapavičienė taip pat pažymi, jog tokia platforma, padedanti įmonėms matuoti savo kuriamą poveikį, Lietuvoje yra pirmoji.

„Socialiniai verslininkai nuolat pristato inovatyvias idėjas visuomenės problemoms spręsti, todėl ir mes negalėjome atsilikti – sukūrėme skaitmenizuotą įrankį, kurio dėka verslininkai galės interaktyviai sužinoti viską apie poveikio kūrimą, matavimą ir socialinio verslo vystymą“, – pasakoja I. Juozapavičienė.

Nors socialinis, bet verslas

Vis dar yra manančių, jog socialinis verslas negeneruoja pelno, tačiau tai yra netiesa. Socialiniai verslininkai turi pasitelkti tvarų verslo modelį, kuris užtikrintų nuolatines pajamas. „Verslios Lietuvos“ platformoje pateikta mokymų medžiaga leidžia nustatyti, kaip poveikį kuriančios veiklos siejasi su komercinėmis veiklomis ir ko dar trūksta, kad socialinio verslo idėja taptų verslu. Į platformą jau užsiregistravo per 20 Lietuvoje veikiančių socialinių verslų.

„Tai puikus įrankis socialiniams verslininkams. Dauguma žmonių, vystančių socialinius projektus, neturi pakankamai verslo kūrimo žinių ir kompetencijų. Mokymų medžiaga padės socialiniams verslininkams sustiprinti savo socialinių projektų verslo modelį. Taip pat džiugu, jog platforma padės atrasti kitus socialinius verslus ir užmegzti naujas pažintis“, – pasakoja Tim van Wijk, socialinio verslo „Pirmas blynas“ direktorius.

Socialinio verslo platforma skirta ne tik socialiniams verslininkams, bet ir norintiems tokiais tapti. Platformoje gali užsiregistruoti dar tik idėją turinys asmenys – jie taip pat galės pasinaudoti pilna mokymų programa ir pasirengti verslo planą.

„Neretai žmonės turi puikių idėjų, bet nežino, kaip jas paversti verslu, o ypač socialiniu verslu – platforma prisidės prie šios problemos sprendimo. Jau užsiregistravo 15 asmenų, turinčių socialinio verslo idėją ir siekiančiais tapti pokytį kuriančiais verslininkais”, – teigia I. Juozapavičienė.

Socialinio verslo platformoje taip pat kuriama socialinių verslų duomenų bazė, talpinamos socialinių verslų sėkmės istorijos. Socialinio verslo įmonių registracija vyksta nuolat, todėl informacija duomenų bazėje reguliariai atnaujinama.

 

„Versli Lietuva“ informacija

Atsiliepimai

Komentuoti